loading...
بزرگترین پایگاه اویونیک ایران
آخرین ارسال های انجمن
پیمان محمدی زاده بازدید : 80 یکشنبه 1392/02/22 نظرات (0)

پنجمین دوره‌ مسابقات هوافضای دانش‌آموزی و دانشجویی که با حمایت ستاد توسعه فناوری هوافضا هفته اول اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده بود، عصر سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.  

به گزارش خبرنگار ستاد توسعه فناوری هوافضا، دکتر محمود مانی، دبیر مسابقات هوافضای دانش‌آموزی و دانشجویی در مراسم اختتامیه این مسابقات با اشاره به این که سه دوره نخست این رقابت‌ها در قالب تیم‌های دانش‌آموزی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: بخش دانشجویی از دوره چهارم به این مسابقات افزوده شده که با استقبال خوبی نیز همراه شد و در این دوره نیز برای نخستین بار رقابت ربات‌های پرنده به بخش‌های مختلف مسابقه اضافه شده است. 

به گفته این عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این دوره از مسابقات 9 تیم در بخش ربات‌های پرنده، 79 تیم در گلایدر دانشجویی، 155 تیم در بخش گلایدر دانش‌آموزی، 80 تیم در بخش هاورکرافت و 94 تیم در بخش Glossary Link موشک آبی حضور داشتند. 

وی درباره‌ نحوه امتیازدهی به این مسابقات نیز توضیح داد: در بخش روبات‌های پرنده، دو زیرگروه مانور و اکتشاف در نظر گرفته شد که در بخش مانور پرنده‌ها باید یک نقش 8 در هوا به تعداد دلخواه ترسیم می‌کردند و در بخش اکتشاف نیز هر پرنده 15 دقیقه زمان برای کشف نقطه‌ای در یک اتاق در اختیار داشت. 

مانی ادامه داد: در مسابقات گلایدر دانشجویی محدودیت وزن 300 گرم وجود داشت؛ در حالی که این وزن برای دانش‌آموزان 350 گرم بود اما سایر شاخص‌های این دو گروه شبیه به یکدیگر بود. 

به گفته دبیر مسابقات دانش‌آموزی–دانشجویی هوافضا هاورکرافت‌ها نیز در این دوره از رقابت‌ها در دو پیست سرعت و مانور با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

اسامی تیم‌های برنده این دوره از مسابقات: 

ربات‌های پرنده

1-آموزشکده فنی حرفه‌ای اسلام‌شهر

2- دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر

3-دانشگاه صنعتی امیرکبیر

گلایدر دانشجویی

1-دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج (تیم اول)

2-دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

3-دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج (تیم دوم) و دانشگاه صنعتی امیرکبیر

هاورکرافت

1- دبیرستان علامه حلی 2 تهران

2-دبیرستان سلام

3-دبیرستان مفید 1

موشک آبی

1-دبیرستان سارا (تیم اول)

2-دبیرستان علامه حلی 4 و دبیرستان سارا(تیم دوم)

3-دبیرستان امام صادق(ع) و دبیرستان بعثت

گلایدر دانش‌آموزی (پسران)

1-دبیرستان شهید کفایی‌مقدم

2-دبیرستان اندیشه علامه طباطبایی

گلایدر دانش‌آموزی (دختران)

1-دبیرستان مفید 1

2- دبیرستان یاسین

3-مشترک بین دختران و پسران، دبیرستان شاهد شهید پناهی

ساخت هواپیمای Glossary Link جت مسافربری 150 نفره

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عصر روز سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات هوافضای دانش آموزی دانشجویی با اشاره به آخرین وضعیت دو پروژه مهم این دانشگاه گفت: طراحی و ساخت هواپیمای جت مسافربری 150 نفره در این دانشگاه در حال انجام است وGlossary Link ماهواره دانشجویی «آت ست» نیز آماده پرتاب است.

وی با تقدیر از 20 تیم برگزیده در این مسابقات اظهار داشت: برگزاری این مسابقات فرصت مغتنمی بود تا تیم های دانشجویی و دانش آموزی در یک رقابت فشرده، توانایی های علمی و عملی خود در زمینه هوافضا را محک بزنند.

وی با اشاره به اهمیت فناوری هوافضا که در نقشه جامع علم و فناوری کشور به آن تاکید شده است بر سرمایه گذاری سنگین در ارتباط با توسعه تحقیقات در این بخش تاکید کرد و گفت: وسعت سرمایه گذاری در سال 92 در زمینه تحقیقات هوافضا بسیار بیشتر از سال های قبل خواهد بود.

دکتر رهایی با بیان اینکه بیشترین سهم پروژه های دانشگاه امیرکبیر به هوافضا اختصاص دارد افزود: طراحی و ساخت سفینه حامل موجود زنده، طراحی و ساخت ماهواره های ناهید و آت ست و توسعه فناوری های هواپیمای 150 نفره سه پروژه مهم دانشکده مهندسی هوافضای این دانشگاه هستند که در حال انجام است.

وی از همکاری علمی تحقیقاتی این دانشگاه با پروژه سفینه حامل موجود زنده پیشگام، طراحی و ساخت هواپیمای جت مسافربری و ماهواره دانشجویی آت ست خبر داد و افزود: طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری درحال انجام است و ماهواره آت ست نیز آماده پرتاب است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بزرگترین پایگاه اویونیک ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مناسب ترین هواپیما جهت ورود به ایرلاین های کشور از نظر شما کدام است؟
    نظر در باره طراحی سایت و محتویات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 294
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 622
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 128
  • باردید دیروز : 163
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 858
  • بازدید ماه : 2,945
  • بازدید سال : 25,369
  • بازدید کلی : 149,396
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ
    تبلیغات