loading...
بزرگترین پایگاه اویونیک ایران
آخرین ارسال های انجمن
پیمان محمدی زاده بازدید : 91 یکشنبه 1392/01/25 نظرات (0)

نقش فرودگاه کیش در توسعه گردشگری


کیش ایر

فرودگاه بین المللی کیش در سال 1345 ساخته شده و پس ازپیروزی انقلاب اسلامی ، طرح های توسعه ای این فرودگاه در چندین مرحله اجرا شده است .
بااجرای طرحهای توسعه در2 دهه اخیر،حمل ونقل مسافر به کیش نیز افزایش چشمگیری یافت.
به طوری که حدود 85 درصد مسافران مسیر هوایی را برای سفر به این جزیره مرجانی انتخاب می کنند .
کارشناسان معتقدند: جزیره ای بودن کیش ، کوتاه بودن زمان سفر، بیشتربودن خطرهای سفرهای زمینی و دریایی در مقایسه با سفرهای هوایی، ایمنی پروازها و ارزان بودن نسبی قیمت بلیت هواپیما اقبال بیشتر مردم را به مسافرت هوایی موجب شده است. 
بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش : فرودگاه بین المللی کیش سومین فرودگاه کشور از نظر تعداد پروازهاست.
فرودگاه های بین المللی مهر آباد و مشهد در جایگاه اول و دوم قرار دارند.
فرودگاه کیش از نظر صرفه اقتصادی نیز دومین فرودگاه کشور بعد از فرودگاه مهر آباد است.
هر روز حدود 70 پرواز ورودی و خروجی مسافران را درمسیر کیش و سایر شهرهای کشور جابجا می کنند.
مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش گفت : این فرودگاه هر سال حدود 25 هزار پرواز ورودی و خروجی دارد که علاوه بر جابجایی مسافران داخلی ، مسافران را در مسیر کیش به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس جابجا می کنند.
آقای قاسم زاده افزود: پروازهای خارجی فرودگاه کیش به مقصد دوبی ،شارجه و ابوظبی است و از مهر 91 پرواز کیش به نجف اشرف نیز دایر شده است.
وی گفت :در حال حاضر پرواز مستقیم از بیشتر مراکز استانها به کیش برقرار است و این فرودگاه از راه اندازی پرواز سایر استانها به کیش استقبال می کند.
با توجه به استقبال مسافران از مسافرت با هواپیما ، بازسازی و توسعه زیرساختهای فرودگاه کیش ضرورتی انکار ناپذیر است.
آقای محمدی معاون عملیات فرودگاه کیش گفت:مرحله سوم توسعه فرودگاه کیش در سال 91 اجرا شد ؛ تا این فرودگاه خدمت رسانی بهتری به گردشگران کیش کند.
محمدی گفت : بهره برداری از پارکینگ عمومی خودروها ،افزایش فضای ترمینالها ،بازسازی برج مراقبت، بازسازی ساختمان ایمنی زمینی و آتش نشانی ، راه اندازی پمپ بنزین فرودگاه و بهره برداری از اپرون جدید در سال 1391 آغاز شده و فضای ترمینالهای این فرودگاه به 13 هزار متر مربع رسیده است.
همچنین با بهره برداری از اپرون جدید فرودگاه ،مساحت اپرون به 198 هزار متر مربع رسیده و افزایش ظرفیت پارک هواپیماها رااز 13 فروند به 20 فرونددرپی داشته است.
وی افزود: توسعه سالن ترانزیت فرودگاه کیش ظرفیت پذیرش این سالن را به 750 نفر رساند و کاهش زمان تاخیر پروازها را موجب شد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت : توسعه فرودگاه یکی از زیرساختهای گردشگری است و هر چه خدمات بیشتری در فرودگاه به مسافران ارائه شود مسافران و گردشگران بیشتری جذب می شوند.
قاسمی نیا افزود :سرمایه گذاری در زمینه گردشگری یکی از بهترین فرصتهای شغلی برای درآمدزایی است و می تواند چرخ اقتصاد کشورهای مختلف را به گردش در آورد.
بیشترمسافران خارجی باهواپیما از امارات متحده عربی به کیش سفر می کنند .
این افرادمعمولا برای تمدید مهلت اقامت خود به کیش می آیند.
قاسمی نیا افزود: هر سال حدود 130 هزار مسافر خارجی به کیش می آیند که با برقراری پرواز به سایر کشورها گردشگران خارجی بیشتری به کیش سفر خواهند کرد.
این تعداد گردشگر اگرحداقل 100دلار درسفرهای سه تا 6روزه هزینه کنند،سالیانه بین 2میلیون تا 5 میلیون دلار ارز درکیش هزینه کرده اند.
مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران کیش در خصوص ضرورت توسعه خدمات فرودگاهی گفت: توسعه گردشگری در کیش به توسعه بندر و فرودگاه وابسته است و هرچه این زیرساختها مناسب تر باشند گردشگران بیشتری جذب می شوند.
وی افزود:خدمات فرودگاهی مناسب به گردشگران موجب اشتیاق بیشتر گردشگران می شود و رضایت آنان را در پی دارد.
مسیح الله صفا با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی کیش متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است گفت : اگر این شرکت به جای پرواز در مسیرهای تهران – مشهد و یا تهران –اهواز ، مسافران را از مراکز استانها و یا خارج از کشور به کیش منتقل کند به گردشگری این جزیره رونق می دهد.
آقای جباری یکی از هتلداران کیش گفت : فرودگاه کیش باید برای جذب مسافران خارجی برنامه ریزی کند زیرا در شرایط فعلی مسافران خارجی ارز آورند و هر گردشگر خارجی 13 فرصت شغلی ایجاد می کند.
به عبارت دیگر با ورود سالیانه 130هزار گردشگر خارجی، برای 2میلیون و390 هزار کارگر ، شغل موقت ایجاد می کند.
وی افزود : در جزیره کیش 6 هتل و مرکز اقامتی با 2 هزار تخت به مسافران خارجی اختصاص داده شده است که در طول سال به طور میانگین 70 درصد ظرفیت این هتلها اشغال می شود.
دبیر جامعه هتلداران کیش هم گفت : بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور به سرمایه گذاری در کیش تمایل دارند و افزایش پروازهای خارجی می تواند به جذب سرمایه گذاران و در نتیجه توسعه گردشگری این منطقه کمک کند.
آقای حاج حسینی یکی از سرمایه گذاران قدیمی کیش گفت: بیشتر مردم و بخصوص سرمایه گذاران فرصت زیادی برای مسافرت زمینی ندارند و توسعه زیرساختهای فرودگاهی نقش موثری در جذب سرمایه گذاران و گردشگران دارد.
این سرمایه گذار شهر زیرزمینی کاریز افزود: ورود گردشگران داخلی و خارجی موجب درآمدزایی می شود و کسب درآمد سرمایه گذاران زمینه ساز ساخت و توسعه مراکز گردشگری می شود.
عامری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، با اشاره به اینکه هر سال حدود یک میلیون و 500 هزار گردشگر از مسیر هوایی به کیش می آیند گفت: بیشتر این افراد، گردشگران و مسافران داخلی هستند،که درپی توسعه زیرساختها ، افزایش پروازهای داخلی ،ارائه خدمات مناسب فرودگاهی ،برقراری تورهای ارزان قیمت و تورهای فصلی به کیش سفرمی کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بزرگترین پایگاه اویونیک ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مناسب ترین هواپیما جهت ورود به ایرلاین های کشور از نظر شما کدام است؟
    نظر در باره طراحی سایت و محتویات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 294
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 622
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 339
  • باردید دیروز : 163
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,069
  • بازدید ماه : 3,156
  • بازدید سال : 25,580
  • بازدید کلی : 149,607
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ
    تبلیغات