loading...
بزرگترین پایگاه اویونیک ایران
آخرین ارسال های انجمن
پیمان محمدی زاده بازدید : 86 سه شنبه 1391/12/29 نظرات (0)

رئيس سازمان هواپيمايي : برخورد قاطعانه با مافياي چارتر


هواپیمایی

 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ریشه فساد صنعت حمل و نقل هوایی، پرواز‌‌های چارتر است، گفت: مجوز پرواز چارتر را به هیچ خط هوایی نداده‌ایم و تا زمانی که در این صنعت هستم ، جواز پروازهای چارتری صادر نمی‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی ، نشست بررسی وضعیت خطوط هوایی و آژانس‌هایی که بدون مجوز اقدام به چارتر کردن برخی پرواز‌های نوروزی کرده‌اند، در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد. 
کاپیتان حمیدرضا پهلوانی ، با انتقاد از تخلف برخی از آژانس‌ها و خطوط هوایی در چارتر کردن پرواز‌ها در ایام نوروز، اظهار داشت: پرواز‌های چارتر را طبق بخش‌نامه ممنوع کرده‌ایم زیرا ریشه فسادهای صنعت حمل و نقل هوایی چارتر است. 
خلبان پهلوانی ادامه داد: پرواز‌های چارتر دستورالعمل خاص خود را دارد و شرکت‌ها و آژانس‌ها باید قوانین آن را کاملاً رعایت کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمایت کامل سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت‌های هواپیمایی و بستر سازی برای توسعه آنها، افزود: در مباحث اخیر نرخ سوخت و مشکلات ارزی خطوط هوایی ، سازمان به آنها کمک زیادی 
کرد و هم اکنون شرکت‌ها بهانه‌ای برای خودداری از همکاری ندارند.
خلبان پهلوانی با تاکید بر اینکه 34 هزار صندلی پرواز در قالب 217 فروند هواپیما ‌در ناوگان هوایی کشور وجود دارد، افزود: با فرض اینکه روزانه حتی 20 هزار صندلی پرواز هم داشته باشیم، باید هر روز 20 هزار مسافر جا‌به‌جا شود اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. 
‌رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره اینکه سوء استفاده‌هایی در ارائه بلیت به مسافران و تخلف‌هایی در فروش‌ های چارتری در آژانس‌ها و خطوط هوایی وجود دارد، تصریح کرد: این در حالی است که خطوط هوایی متخلف تنها حدود 10 درصد گنجایش صنعت را در اختیار دارند و با تخلف خود دردسرساز شده‌اند.
خلبان پهلوانی با تأکید بر اینکه باید آژانس‌های فروش بلیت هواپیما از فضای ناسالم عاری باشند، تصریح کرد: روز یکشنبه 16 آژانس متخلف شناسایی شدند که غیرقانونی با سیستم چارتر قرارداد بسته بودند. 
پهلوانی با تاکید بر اینکه ریشه تمام مشکلات صنعت هواپیمایی، چارتر است، تصریح کرد: می‌توان در قالب ذخیره های داخلی، ذخیره های ملی را تعبیه کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ناعدالتی در توزیع بلیت‌ها به صورت چارتر گفت: متأسفانه در آستانه نوروز به دلیل تخلف خطوط هوایی ، ‌شرایط به گونه‌ای پیش آمده است که تنها چیزی که در دسترس نیست ، بلیت هواپیماست. 
وی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با مافیای آژانس‌ها برخورد جدی و محکم خواهد کرد ، صندلی هواپیما باید در قالب پرواز برنامه‌ای، طبق موازین سازمان و مطابق نرخ مصوب به فروش رود. 
خلبان پهلوانی ادامه داد: از ابتدای تیر امسال به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کردیم که پروازهای چارتری باید در سیستم و برنامه‌ریزی شده باشد و سازمان بر آنها نظارت کند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چارتر تعریف خاص خود را دارد، اضافه کرد: در حالت کلی تنها سه نوع پرواز داریم که شامل پروازهای برنامه‌ای، پروازهای فوق‌العاده و پروازهای غیر برنامه‌ای است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: پروازهای چارتر در قالب غیر برنامه‌ای است نه اینکه روی پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده چارتر ببندند؛ پرواز برنامه‌ای ، غیر برنامه‌ای نمی‌شود.
پهلوانی با تاکید بر اینکه پروازهای فوق‌العاده مکمل پروازهای برنامه‌ای است، اضافه کرد: پروازهای برنامه‌ای نرخ مصوب دارد و هیچ شرکتی نمی‌تواند در قالب چارتر نرخ بلیت را افزایش دهد، ضمن آنکه مجوز تمامی پروازها باید آنلاین در سیستم فروش موجود باشد. 
وی اضافه کرد: همه شرکت‌های هواپیمایی و مدیران عامل آنها باید با ساختار سازمان هواپیمایی کشوری هماهنگ باشند و دراین‌باره‌ تبانی معنا ندارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از این پس به هیچ وجه مجوز چارتری صادر نمی‌شود مگر اینکه جوازی طبق قوانین خاص ارائه شود.
خلبان پهلوانی اضافه کرد: در این باره هم از 7 ماه پیش با شرکت‌ها مکاتبه کرده‌، به آنها ابلاغیه داده و به آنها برای معرفی و درخواست‌های چارتری، فرصت داده‌ایم. 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به لزوم درج اطلاعات مسافر در هر بلیت، تاکید کرد: هر مسافری که اقدام به تهیه بلیت می‌کند باید مشمول حقوق مسافر شود تا اگر خدای نکرده سانحه‌ای رخ داد ، اطلاعات مسافر در دسترس باشد؛ سیستم احراز هویت مسافر باید به بهترین وجه اجرا شود. 
پهلوانی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون هیچ یک از پروازهای چارتری مجوز ندارد، یادآور شد: از مشکلات این گونه پروازها می‌توان به مواردی مانند یکسان بودن نرخ‌های بلیت برای کودکان و بزرگسالان و خودداری از استرداد آن اشاره کرد که موجب اعتراض مسافران است. 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای چارتر اغلب در مسیرهای مشهد، اهواز، کیش و قشم انجام می‌شود، تأکید کرد: همه پروازهای صنعت حمل و نقل هوایی کشور ،برنامه‌ای و فوق‌العاده است و هیچ مجوز پرواز چارتری صادر نشده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه 16 آژانس متخلف روز گذشته شناسایی شده‌است ، گفت: این آژانس‌ها به مدت سه تا 6 ماه تعلیق خواهد شد.
پهلوانی اضافه کرد: البته اگر در این روزها سهمیه فروش آژانسی به علت تعلیق قطع شود، آژانس دیگر آن سهمیه را می‌فروشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بزرگترین پایگاه اویونیک ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مناسب ترین هواپیما جهت ورود به ایرلاین های کشور از نظر شما کدام است؟
    نظر در باره طراحی سایت و محتویات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 294
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 622
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 374
  • باردید دیروز : 163
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,104
  • بازدید ماه : 3,191
  • بازدید سال : 25,615
  • بازدید کلی : 149,642
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ
    تبلیغات