loading...
بزرگترین پایگاه اویونیک ایران
آخرین ارسال های انجمن
پیمان محمدی زاده بازدید : 91 دوشنبه 1391/10/18 نظرات (1)

صدور بالگرد های کاموف به برزیل





روسیه برای صادرات بالگردهای جدید نوع «کا-62» اولین قرارداد را با برزیل امضا کرد. 
 بخش فارسی «صدای روسیه» نوشت: شرکت بالگرد سازی روسیه «ورتالیوتی راسیی» اولین قرارداد فروش بالگردهای شهری - ترابری جدید «کا-62» را به امضا رساند. بر اساس این قرارداد، روسیه موظف است در سالهای 2015 و 2016 تعداد 7 فروند از این نوع بالگرد ها را به شرکت برزیلی «اطلس تاکسی آئریو» واگذار کند. گفتنی است که به احتمال فراوان برزیل پس از دریافت این 7 فروند بالگرد، برای خرید 7 فروند دیگر از همین نوع بالگرد ها اقدام خواهد کرد. در حال حاضر روسیه خواستار توسعه صادرات بالگرد های نظامی و ترابری خود از طریق صادرات «کا-62» است. عقد این قرارداد همکاری با کشور برزیل را می توان به عنوان نخستین جرقه همکاری های بزرگ تجاری صنعت بالگرد سازی روسیه با دیگر کشور های جهان به شمار آورد.
بالگرد شهری غیر نظامی «کا-62» بر پایه بالگرد نظامی «کا-60» طراحی شده است. بالگرد «کا-60» در مرکز تحقیقاتی «کاموف» و در اواخر دهه 1980 میلادی طراحی شده بود ولی پروژه تولید آن پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق، به دلیل کمبود بودجه متوقف شد.
بالگرد نظامی «کا-60» و مدل شهری «کا-62» می توانند با توان وزنی 6500 کیلوگرم به پرواز در آیند و 15 نفر را در یک زمان از نقطه ای به نقطه ی دیگر جا به جا کنند. از ویژگی های حائز اهمیت بالگرد نظامی «کا-60» می توان به ارتقای همه سیستم های مهم امنیتی، پره های ضد گلوله (تسلیحات سبک)، تقویت سیستم ضد رادار و کاهش گرمای بدنه برای شناسایی نشدن از سوی رادارهای حرارتی اشاره کرد.
اولین پرواز این بالگرد در سال 1998 میلادی صورت گرفت ولی به علت فقدان بودجه و بازارهای خارجی در آن زمان، تنها به خدمت نیروهای داخلی در آمد. بر اساس گفته های مسئولین صنعت و برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت، تا سال 2020 تولید 100 فروند بالگرد «کا-60» در صدر برنامه های دولت قرار گرفته است.
روزنامه «ایزوستیا» چاپ روسیه در صدر اخبار خود می نویسد: در حال حاضر، روسیه چشم اندازهای طراحی و تولید بالگردهای گشت دریایی برای پرواز از عرشه ی کشتی و یا ناوچه های نظامی را بررسی می کند. این نوع بالگردها بر پایه «کا-60» طراحی شده و از وزن کمتری نسبت به مدل پیشین خود «کا-27» برخوردار خواهند بود. همچنین، بالگردهای جدید به علت برخورداری از سیستم هدایت ساده تر، می توانند در کشتی های کلاس سبک نیز مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر، بالگردهای گشت دریایی روسیه «کا-27» در خدمت ارتش های مختلف دینا از جمله روسیه و چین قرار دارند.
بالگرد «کا-60» می تواند 14 چترباز مسلح و یا 2،5 تن بار را با سرعت 330 کیلومتر و تا مسافت 770 کیلومتر جا به جا کند. در بالگرد «کا-62» در مقایسه با مدل نظامی «کا-60» ،شاهد تغیراتی از قبیل ساختار جدید بدنه، موتور فرانسوی Turbomeca Ardiden 3G و سیستم های مخابراتی داخل کابین خواهد بود. هم اکنون قرارداد خرید 40 موتور فرانسوی تا سال 2014 به امضا رسیده است.
بر اساس اخبار منتشر شده، بالگرد «کا-62» ، اولین پرواز خود را در ماه اوت 2013 میلادی انجام خواهد داد و از سال 2015 به تولید انبوه خواهد رسید. لازم به ذکر است که این بالگرد در کلاس وزنی یکسانی با بالگرد «EC175/Z-15» قرار خواهد داشت. بالگرد «EC175/Z-15» محصول مشترک دو شرکت بالگرد سازی یوروکوپتر فرانسه و آوی کوپتر چین است. تولید هر دو بالگرد «کا-62» و «EC175/Z-15» رابطه ی مستقیمی با واردات موتورهای خارجی دارد. بطوری برای «کا-62» موتورهای فرانسوی و برای «EC175/Z-15» موتورهای کانادایی-آمریکایی مدل «Pratt ampersand WhitneyCanada PT6C-67E» در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که روسیه در آینده خواهد توانست از موتور قدرتمند ساخت داخل مدل «RD-600V» استفاده کند ولی بررسی های لازم بر روی این موتور همچنان ادامه دارد.
پیش از این، بالگرد های نظامی روسیه به موتورهای ساخت داخل مجهز بودند و موتورهای فرانسوی تنها بر روی بالگردهای شهری مورد استفاده قرار می گرفتند. ولی با نصب موتورهای فرانسوی بر روی بالگرد نظامی «کا-60» شاهد اندکی تغیرات در سیستم نظامی روسیه خواهیم بود.
مهمترین بازار فروش برای شرکت بالگرد سازی روسیه «ورتالیوتی راسیی» کشور چین است. از بالگرد هایی که از روسیه به چین صادر می شوند می توان به مدل «می-17» اشاره نمود. همچنین تعداد محدودی بالگرد ضد حریق «کا-32»، بالگردهای نظامی-دریایی «کا-27» و «کا-31» و بالگرد های حمل و نقل کلاس سنگین «می-26» نیز به این کشور صادر می شوند. چین برای پیشبرد ساختارهای خود از جمله ساختارهای نظامی، به نحوی به تمامی این بالگردها نیاز دارد. از دیگر شرکت ها و سازمان هایی که می توانند از خریداران اصلی بالگرد «کا-62» روسیه باشند می توان به شرکت های خصوصی، پلیس شهری و جاده ای و همچنین آتش نشانی و امداد نجات اشاره کرد. ارتش چین در حال حاضر یکی از قدرتمندترین ارتش های دنیاست و این در حالی است که این ارتش تنها از 300 فروند بالگرد نظامی برخوردار است. شرکت یوروکوپترمتعهد شده است که تعداد بالگرد های نظامی چین تا سال 2015 به 500 فروند افزایش خواهد یافت.
بر اساس اطلاعات بدست آمده، نیروهای امنیتی و پلیس چین نیز برای گسترش ناوگان خود، قصد خرید 200 فروند بالگرد را دارند و بدون شک، روسیه برای در دست گرفتن این بازار از هیچ تلاشی غافل نخواهد شد.
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط hamid kazemi در تاریخ 1391/10/18 و 4:01 دقیقه ارسال شده است

ali va mofid bood.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بزرگترین پایگاه اویونیک ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مناسب ترین هواپیما جهت ورود به ایرلاین های کشور از نظر شما کدام است؟
    نظر در باره طراحی سایت و محتویات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 294
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 622
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 163
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 920
  • بازدید ماه : 3,007
  • بازدید سال : 25,431
  • بازدید کلی : 149,458
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ
    تبلیغات